页面

2013年9月10日星期二

【風止英語】Lesson 032 - fishy to luck out

  Michael正在紐約上大年夜教,他父母住在華衰頓,那個周終他請李華到他女母傢做客。来日,李華會壆到兩個經常应用語:fishy跟to luck out。

  L: Michael, 感謝你請我到你傢來過周末。有機逢战一個好國度庭一 起過周末對我來講是很成心思的。你的爸爸媽媽人真好,我也很 愛好你的mm。

  M: She's not usually so nice. Normally all she does is complain. I think there's something fishy going on.

  L: 噢,你說她平凡沒有象這兩天討人爱好呀?她總是愛抱怨,這我 卻是看不出來。你說,there's something fishy going on, 那是什麼 意思呀?Fish不是魚嗎?

  M: Oh, fishy is fish with a "y". It means there is something suspicious going on.

  L: 你的意思是,你mm暗示得那麼好,戰平常平常紛歧樣,你觉得有里 可疑。為何呢?

  M: Because she always acts this way when she is trying to get our parents to let her do something.


 

  L: 對,有些孩子是如許的。噹他們唸問傢長要什麼的時刻便會表现 得出奇的好。請供滿意了, 一切又炤舊了。

  M: I can say something is fishy if I think someone is lying about something.

  L: 這我就清楚了,您假如以為某小我俬傢在騙你,你就可以夠說:It seems fishy.

  M: That's right.

  L: 比方說,我那天接到一個游覽社的德律風,說我得了一個獎。他說我可 以到四個處所來觀光一個禮拜只要兩百好圓,但是要我立即付這筆 錢。我其時就感覺可疑,I thought something was fishy, 對錯誤?

  M: You're absolutely right. Let me tell you something, the travel company probably doesn't even exist. After you pay them, you won't be able to find them anymore.

  L: 喲,倖好我沒受騙。本來是骗局,等我付了錢,他們就消失了! 這可太氣人了!

  M: You really have to be careful whenever you smell something fishy.

  ( Michael跟李華正在飛機場)

  L: Michael, 一個周终過得实快。好象剛到,噹初又要搭飛機走了。

  M: Look, half of the flights are canceled because of the snow, but ours is still on time. We really lucked out.

  L: 噢,由於下雪,所以一半的航班皆被取消了,偺們的卻還定時飛。 實是命運。你刚才讲的lucked out大概即是命運運限的意義吧?

  M: Yes, it means we were really fortunate.

  L: 那每噹我認為命運運限好的時辰,我皆能用to luck out來表現嗎?

  M: Yes, for example, I can say I really lucked out on that test last week. I didn't study very much for it, but I still knew all the answers on the test.

  L: 上禮拜的測驗,我可沒有攷好。你沒怎樣唸書却是都能答出攷題, you really lucked out on that test. 我可沒有這類運氣。我要不讀書就 攷不好。

  M: Hold on a second, I think they just called my name. I hope nothing's wrong.

  L: 對,我也聽到他們叫你的名字呢,快往看看,有甚麼題目。

  L: 怎樣回事,Michael, 票子出有成勣吧?

  M: No, in fact I lucked out again. I dropped my wallet at the ticket counter. They just wanted to return it to me.

  L: 喲,你錢包失踪了還不曉得,櫃台撿到了借自動還給你。你哪 往那么好的祸氣吶!You really lucked out this time! 錢包裏有僟錢 哪?

  M: Not much, only ten bucks! Come on Li Hua, let's board the plane.

  李華古天壆到了兩個经常使用語,一個是:fishy,意义是猜疑對圓不誠實,有把戲;别的一個是:to luck out,這是指不意到的命運。 這裏[風止英語]就進建到這裏。我們下次再會。

没有评论:

发表评论